venerdì 29 marzo 2013

Cornflakes-es keksz

Egy baratnomnel ettem ezeket a kekszeket eloszor, s annyira izlettek, hogy ugy dontottem, itthon is eletre keltem oket. Meglepoen egyszeru a receptje. Keves idoraforditas, meg nyersanyagban sem bovelkedik, s vegre elhasznalhattam a regota itthon allo cornflakeseimet. Nem vagyunk nagy reggelizok, legalabbis kekszen kivul csak kavet iszunk...igy szegenykeim ott poshadtak az uveg aljan. Jo alkalom volt nekik onnan kiszabadulni.

Hozzavalok:
200 g liszt
50 g etkezesi kemenyito
150 g cukor
120 g vaj
1 csomag sutopor
1 csomag vanilias cukor
2 tojas
es corn flakes (a legegyszerubb fajta)

A recept maga is roppant egyszeru. Egy nagy talban a puha vajat osszekeverjuk a tojasokkal es a cukorral. Mikor homogen masszat kaptunk, hozzaadjuk a vanilias cukrot, a sutoport, a kemenyitot, es a liszt felet. En eddig a pontig habverovel dolgoztam. Ezutan a lepes utan viszont jobb kis kacsoinkat hasznalni. Hozzaadjuk a maradek lisztet is, es egy nagyon ragacsos tesztat gyurunk.  

Egy melytanyerba beleszorjuk a cornflakeset, es ket kiskanal segitsegevel kis labdakat formalunk, amit a cornflakesbe forgatunk. Sutopapirral belelt tepsibe helyezzuk a kis labdacskakat, 5 centis tavolsagra, mert a sutoben dagadnak.180 fokra elomelegitett sutoben 15-20 perc alatt aranybarnara sutjuk oket. Jobb legkevereses sutot hasznalni, de nekunk nincs olyan. Nem gond az sem!


En az elso tepsi megtelte utan a maradek tesztaba kevertem kis kakaoport, nem homogenre, igy marvanyos lett a tesztam, de a vegeredmenyen ez nem nagyon latszodik.

Itt mar kezdenek noni: 


 Es a vegeredmeny:




Egyszerre ropogos es omlos keksz! Imadnivalo!

Agyo fogyokura!!!




2 commenti: