mercoledì 4 settembre 2013

Tokos porehagymas rokagombas lasagne

Lassan itt a tokszezon, en a piacon talaltam is egy csodalatos peldanyt, aminek a felet, kb 1 kilot haza is hoztam, hogy az anyosomat meglephessem vele, ugy, hogy itthon elkeszitem az etelt, az atviszem hozza. Hogy ne ott piszkoljam a talakat. Ugy gondoltam, eleg konnyu es eleg laktato lesz neki, aki nagyon keveset eszik, mert allitolag nem megy le semmi a torkan. Tehat egy kisebb szelettel is eleg energiahoz jut a napi teendoi ellatasahoz! Masreszt a tok izletes es sokoldalu zoldseg, megis keves alkalmazasat ismerjuk. En legalabbis. Otthon van sult tok, ami isteni finom, tokfozelek, itt ismerem a tokkel toltott raviolikat, illetve??? Ennyi. Nos, most felfedezo utra indolok, es kirpobalok nehany felhasznalasi modot! Lesz belole meg risotto is, gnocchi, edesseg, sot, kenyer is!
Ma a lasagne az elso, amit bemutatok!

Hozzavalok:
1 kg tok
2 kisebb vagy egy nagyobb porehagyma
Rokagomba, egy par darab (en szaritottam hasznaltam)
so, bors, frissen orolt szerecsendio
300 ml tej
fel pohar viz
50 g reszelt parmezan sajt
lasagne lapok (akar otthon is elkeszitheto)
keves olaj
nehany gerezd fokhagyma
egy dionyi vaj

Mivel en szaritott rokagombat talaltam csak, azzal kezdtem, hogy melegitettem keves vizet, azzal felontottem a felhasznalni szant mennyiseget, es allni hagytam. A porehagymat megtisztitjuk es felszeleteljuk, majd keves olajon megpiritjuk. En mindig megsozom, igy kifo belole kis le es nem eg oda. Ekozben megtisztitjuk a tokot is, levagjuk a hejat, kivajjuk a kozepet, es apro kockakra vagjuk, majd a megfonnyasztott porehagymahoz adjuk, felontjuk a tejjel es a gombakrol leontott fel pohar vizzel. (Hasznalhatunk sima csapvizet is, de igy az egesz krem kap meg egy loket rokagomba izt!)


A tokot puhara fozzuk, kb 15-20 perc alatt. 
A gombakrol leszurjuk a maradek vizet is, es felapritjuk oket, majd keves olajon nehany gerezd fokhagymaval megpiritjuk. 
Egy botmixerrel aztan pepesre torjuk a tokos mixet, sozzuk, borsozzuk, izesitjuk frissen orolt szerecsendioval, es hozzakeverjuk a mixhez a gombakat is, amikbol eltavolitjuk a fokhagyma gerezdeket, es a reszelt parmezant. Ezzel keszen is vagyunk.


Mas teendonk nincs is, mint osszeallitani a lasagnet. Egy puspokkenyerformat kivajazunk, es a tepsi aljara fektetunk egy reteg tesztat. Erre halmozunk egy reteg tokos pepet, majd ujra teszta es tok. Ezt valtogatjuk, mig el nem fogynak a hozzavalok, es kremmel fejezzuk be, amire aztan tehetunk meg reszelt parmezant is.


Elomelegitett sutobe tesszuk es 20 perc alatt keszre sutjuk etelunket.
Isteni finom. Edeskes a tok miatt, de kremes es sos is, erzodik benne a porehagyma es a rokagomba is!
Ajanlom kiprobalasra, ha valtozatossabbat es laktatobbat akarunk egy szimpla tokfozeleknel!



 Nagyon finom es nem tulzok!
Mivel nem itthon kerult elfogyasztasra, hanem a parom anyukajanal, es mas is volt meg velunk, a tanyerra kerult szeletrol nem keszult kep. Azonban szep magasak es sargak voltak, mindenki nagyon joizuen fogyasztotta.





Nessun commento:

Posta un commento